אם אתה מניח את הכלב שלך על הרצפה ונותן לו מקום לאכול, אין לו סיבה להגיב או להיות תוקפני. אם הכלב טורח לאכול אך אף פעם לא הופך לאגרסיבי, כדאי להראות לו כמה הוא נהדר ולא להטריד אותו.

אם אתה מסוגל להוציא את צעצוע הגור שלך מקערת המזון ולהתקרב לכלבך וללטף אותו לפני שהוא אוכל או לועס את הצעצוע

סביר יותר שכלבים רכושניים יגדילו את התוקפנות אם תמשיך לקחת את המזון שלו צעצועים בלי לתת שום דבר בתמורה. האגרסיביות בעת האכילה מחמירה כאשר אתה נסוג מהקערה, גם אם הכלב רוצה. כלבי אלפא מראים תוקפנות מזון כסוג של דומיננטיות, בעוד שכלבים בתנוחות חפיסה נמוכות יותר מראים סימני חרדה ופחד.

כלבים יכולים להראות תוקפנות מזון ולהגיב ממספר סיבות למזון שלהם

כגון דומיננטיות או שהם יכולים להיות חרדים כאשר בני אדם או בעלי חיים אחרים אוכלים את מזונם. תגובת הכלב שלך עשויה לעזור לך לקבוע אם לכלבך יש בעיה עם תוקפנות מזון או שיש בעיה חמורה יותר עם תוקפנות מזון אצל הכלב שלך. אם ההתנהגות הכללית של הכלבים שלך נוגעת ליותר מסתם מזון או אם היא מראה הגנה כללית על משאבים, ייתכן שתזדקק לכמה מהטכניקות שציינו למעלה במקרה שהכלב שלך יראה תוקפנות כלפי אובייקטים שאינם מזון.

תוקפנות מזון

היא סוג של הגנה על משאבים שבה כלב הופך להתגוננות בעת האכילה ומשתמש באיומים או אלימות כלפי אחרים. צפה בסרטוני אילוף כלבים באינטרנט כדי לראות עד כמה תוקפנות מזון עלולות להיות גרועות כאשר כלב זורק או נושך משהו בקערה שלו. תוקפנות מזון כרוכה בצורת שימור משאבים שבה כלבים הופכים להתגוננות ומתמודדים עם אחרים במהלך הארוחות, לעתים קרובות תוך שימוש באיומים ואלימות אחד כלפי השני.

אם הכלב שלך רגיל לאכול עם היד שלך בפנים

תפסיק להיות כזה אגרסיבי אם אתה מניח את היד ליד הקערה בזמן שהיא אוכלת. אם תנסה לקחת את הקערה מהגור שלך בזמן שהוא אוכל אותה ומאבד את היד שלך, הוא יקבל את האוכל מהכלב התוקפני. עמד כמה מטרים משם הפו od והכלב יגיע אליו לפני שאוכל אותו, גם אם מדובר בקערה.

תלוי עד כמה הכלבים שלך אגרסיביים

אתה יכול לחפור את קערת האוכל ולסיים משימות תגמול מעשיות במשחק הזה. אם אתה מאכיל את הכלב שלך אך מעדיף משהו אחר שהוא אוכל, כגון מזון גולמי, אוכל ביתי, מזון משומר או ספורט, לך צעד אחד קדימה והשתמש במשהו מרגש יותר כמזון בקערת הכלב שלך. גם אם אינכם מאכילים אותו מסיבה זו, עליכם לוודא שהפינוקים שאתם מציעים לו במהלך התרגיל רצויים עבורו, כמו גם האוכל שבקערה שלו.

למעט כלבים וגורים חדשים שצריכים ללמוד שמזון אינו משאב נדיר

לעולם אל תסלק כלב מקערת האכלה בגלל תוקפנות. המטרה של התנהגות המזון היא להראות לכלב שלך שאתה שולט באוכל שלו ושכל עוד הכל בטוח, הוא לא חייב להיות אגרסיבי, לגנוב מזון או להתחנן אם הוא אוכל מספיק מזון לכלבים ופינוקים.

כלבים צריכים לאכול ארוחה מתוכננת שאינה ניתנת לבחירה חופשית

אך במקרים נדירים, האכלה לבחירה חופשית עשויה להפחית עוררות ותוקפנות כלפי קערת המזון, אך לא רכושנות כלפי מזון או פינוק חדש. האכילו את כלבכם פעם בשבוע במידת הצורך, בהתאם לחומרת התנהגות השמירה שלו ואם הוא מרגיש יותר נוח לסגור את הקערה שלו, ובכל פעם שתניחו קערה מלאה של מזון, הוא יאכל אותה ברגע שתעמדו מעל זה. כאשר הכלב מתיישב להאכיל מעט ומוכן, הרימו את הקערה, הוסיפו פינוק, החזירו אותה לרצפה ושחררו אותה לאכילה.

עם קצת אימון ואהבה ותמיכה

אתה יכול לעזור לכלב שלך להגיב פחות אגרסיבי ופחות תגובתי למזון שלו. אתה יכול לרוץ אחרי הכלב ולזרוק לו פינוק, או שאתה יכול ללמד אותו לצפות את הפינוק כשאתה ניגש אליו ואל קערת האוכל שלו. אם הכלב שלך שם לב לפינוק ולא מראה סימנים של תוקפנות מזון, תן לו פינוק נוסף ותגיד לו שהוא ילד טוב.

טריק ישן לתוקפנות מזון

הוא לקחת את הקערה מהכלב במהלך הארוחה כדי להראות לו מי הבוס. חלק מהכלבים ישמרו על מזונם כתרגיל גם לאחר עבודה עם גור או טיפול בקערת המזון. זכור כי כלב יכול לחטוף מזון גור לכלב אחר ועדיין להיות אגרסיבי. במקרה זה, כדאי לדלג על הטיפ הזה.

במצבים בהם התוקפנות אינה חמורה והכלב אינו תוקפני

ניתן לרוקן את הקערה ולהאכיל ביד כפי שהמבוגר האחראי ינסה. אולם ד"ר אולברייט מייעץ לאילוף מבוסס פרסים, שבו הכלב מתבקש לקבל פינוקים כשהוא מתקרב לקערה, כי זה גורם לגור לחשוב שאנשים והאוכל שלהם לא נוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *