חיידקים מוגזמים ושמרים בתעלת האוזן וטפילים כגון חזרות אוזניים בתעלות האוזן הן בעיות נפוצות אצל חתולים ויכולות לגרום לזיהומים. כלבים בוגרים יכולים להידבק בקרדית אוזניים, וגם גורים וחתולים יכולים להידבק. קרדית האוזן יוצרת סביבה בתעלת האוזן שיכולה להוביל לזיהומים חיידקיים, שמרים ופטריות.

דלקות אוזניים (otitis externa) אינן שכיחות אצל חתולים כמו בכלבים

אך הן יכולות להתפשט מהאוזן התיכונה (מדיה) לאוזן הפנימית (פנימית). דלקת האוזן החיצונית שכיחה יותר באוזניים החיצוניות מכיוון שחיית המחמד שלך חשופה יותר לגופים זרים (חיידקים, שמרים, מיקרוביאלים באוזניים, מי ים וכו '. כל מעט מים בתעלת האוזן שאינם מתאדים, כגון כאשר חיית מחמד שוחה או מתרחצת, עלולה להוביל לזיהומים מכיוון שחיידקים ושמרים אוהבים לצמוח כתמים חמים ולחים. דלקת בתעלת האוזן החיצונית זיהום באוזן החיצונית, הנקרא גם דלקת האוזן החיצונית, הוא אחד מסוגי ההדבקה הנפוצים ביותר בכלבים. : הוא מתחיל להתבכיין, מניד את ראשו, מגרד את אוזניו או שאתה רואה שמירה או פריקה של שעווה

אלרגיות למזון לכלבים

אלרגיות עונתיות, קרדית אוזניים וגופים זרים אחרים עלולות לגרום גם לכאבים בתעלת האוזן. לעיתים קרובות קשורים לנענע בראש ולפגיעה עצמית עם דלקות אוזניים ודלקות אוזניים יכולות להתרחש ללא הרף ולעצור את בעלי החיות באמצע הלילה. הגורמים יכולים להיות זיהומים חיידקיים ופטרייתיים, אלרגיות בעור, טפילים ודלקות קרדית אוזניים. קרא למידע נוסף אודות התסמינים, הטיפולים והמניעה הנפוצים ביותר של בעיות אוזניים אצל כלבך.

אם אתה מגלה שלחתול שלך יש דלקת אוזניים ממושכת או חוזרת שמגרדת וכואבת באוזניים

דון בכך עם הווטרינר שלך, והוא עשוי לרשום תרופות להפחתת נפיחות רקמות בתעלה. הווטרינר שלך עשוי להתחיל באוטוסקופ כדי לבדוק את תעלת האוזן של החתולים שלך ולקחת דגימות של שאריות אוזניים הניתנות לבדיקה במיקרוסקופ כדי לקבוע אם הבעיה נגרמת על ידי חיידקים, שמרים או קרדית אוזניים. ניתוח מיקרוסקופי של האפרכוסים הוא כלי האבחון הטוב ביותר שלנו. דלקות אוזניים יכולות להיות כואבות אצל חתולים, כלבים ובני אדם, לכן צור קשר עם הווטרינר שלך ברגע שאתה רואה סימנים.

כלבים וחתולים הסובלים מאלרגיות רגישים יותר לדלקות אוזניים מכיוון שהפרווה גדלה בתעלת האוזן

דלקות אוזניים, הצטברות שמרים או חיידקים ואלרגיות הן לא רק הגורם לשריטות באוזניים, אלא לעתים קרובות במקביל לשינויי עונות השנה, לכן מומלץ לדבר עם הווטרינר שלך על ביצוע בדיקות אלרגיה. זיהומים חמורים או כרוניים יכולים לגרום לתעלות האוזניים להתנפח ולסגור, ולהוביל להתקשות של תעלת האוזן ואובדן שמיעה.

מחלות נשימה

ויראליות וחיידקיות הן לעיתים קרובות הגורם לדלקות אוזניים, אך בעוד שאנשים חושבים על הצטננות, דלקות אוזניים אצל חתולים וכלבים נגרמות לרוב כתוצאה מדלקת ממגוון סיבות. אוזני התקליטים המקסימות גורמות לזרימת אוויר לקויה לתעלת האוזן, אשר צוברת לחות, ויוצרות את התנאים המושלמים להתפתחות זיהום. ההבדל הוא שחתולים או כלבים אינם גדלים מעבר לדלקות אוזניים במהירות כמו בני אדם, ובדרך כלל ילדים שנפגעים מזדקנים לפני שהבעיה נפתרת.

במקרים רבים ניתן לתת משחת שטיפה נוזלית להסרת לכלוך עודף מהאוזן

לחסל שמרים וחיידקים ולהקל על הכאבים הנגרמים כתוצאה מהזיהום. בנוסף, עצות כותנה יכולות להרחיק לכלוך אוזניים מתעלת האוזן הרגישה של כלבך, ולהגביר את דלקת האוזניים. וטרינר מדגים כיצד לעסות תרופות נגד זיהום לתעלת האוזן.

דלקות אוזניים אצל חתולים הנגרמות על ידי זיהומים חיידקיים או שמרים או דלקות אוזניים או קרדית ניתן לטפל בצורה כלשהי באמצעות סטרואידים

אנטיביוטיקה אנטי פטרייתית וטיפות אוזניים אנטי-פרזיטיות. כמו כן ניתן לרשום טיפות אוזניים של תרופות להפחתת דלקות, לטיפול בזיהומים ולהרוג קרדית מסוימת. לכל חיית מחמד אוזניים שונות ותסמינים שונים, לכן פנה לוטרינר שלך כדי למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבור החתול או הכלב שלך.

לכלבים עם דלקות אוזניים חוזרות ונשנות חשוב לנקות את האוזניים באופן קבוע

לשחות ולרחוץ, פעילויות שיכולות לגרום לחיית מחמד לדלקת וזיהומים. חיתוך שיער סביב תעלת האוזן, ניקוי תעלת האוזן באופן קבוע, ייבוש אוזני חיות מחמד, רחצה ושחייה יכולים להפחית זיהומים.

רוב האנשים שמים לב כאשר הם רואים אותם מנידים בראשם או מגרדים באוזניהם כי לכלבם או לחתולו יש דלקת אוזניים

אצל חיות מחמד סובלניות, הווטרינר שלך עשוי לראות את תעלת האוזן בכדי לראות אם היא נפוחה, כיבים או שמא יש לכלוך בעור התוף (הממברנה הבהירה, הדומה לווילון המפריד בין האוזן החיצונית לאוזן התיכונה) או שזה הכל אחר שלם.

דלקות אוזניים הנגרמות כתוצאה מגדילה משנית של חיידק דמוי מוט הנקרא Pseudomonas כואבות

קשות לטיפול ולעיתים דורשות תרופות לא שגרתיות נגד חיידקים עמידים. הם משעמם של לקוחות וטרינריים, שלא לדבר על כלבים וחתולים עם בעיות אוזניים מגרדות וכואבות הנגרמות כתוצאה מאלרגיות סביבתיות ומזון, חיידקים, צמיחת יתר של שמרים, קרדית, טראומת גוף זר, גידולים ופוליפים.

האהוב החדש שלי הוא אוסורניה מאת אלנקו, שלדבריו עוזר לדלקות חיידקיות של חיות מחמד ודלקות אוזניים. עבור זיהומים בצינור חיות מחמד, בחרתי מוצרים בעלי תכונות אנטי מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות כגון Douxo, Micellar Solutions ו- Sogeval.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *