כלבים נולדים עם מגוון התנהגויות טבעיות, דברים שצריך ללמד או ללמד אותם. כלבים מגודלים כדי לקדם כישורים והתנהגויות מסוימות, אך ישנם מספר אינסטינקטים טבעיים המשותפים לכל הכלבים.

יש הרבה התנהגויות יוצאות דופן שגורמות לנו לעיניים האנושיות לגרד

החל מריחת בעלי כלבים אחרים וכלה באכילת גללים של בעלי חיים ועד לגורים שלהם. אבל כלבים לא רק מספרים לנו על הבעיות שיש להם, בעלי כלבים מחליפים סיפורים על ההתנהגות המטורפת של חיות המחמד שלהם ולמה הם מתכוונים. להלן כמה מאלה שמפגינים התנהגות כלבים מוזרה ומה זה אומר.

כלבים הם לא מסתוריים כמו חתולים

אבל לפעמים הם יכולים להפגין התנהגויות מוזרות שמבלבלות את בעלי הכלבים החדשים והמנוסים כאחד. בעוד שהתנהגויות מוזרות של כלבים עלולות להיראות מוזרות לבני אדם, ישנן כאלה המשותפות לכל הכלבים. אלה אינן המוזרות היחידות. התנהגויות שכלבים עוסקים בהן בשל אינסטינקטים של הכלבים הטבעיים שלהן

אלו הן רק שתי דוגמאות לכמה מהתנהגויות מוזרות שחתולים וכלבים רבים מפגינים

החדשות הטובות הן שיש מספיק מחקרים על התנהגות כלבים שנוכל להבין ולנתח הרבה התנהגויות מוזרות. בואו נסתכל מקרוב על חמש מהתנהגויות המוזרות ביותר של חתולים וכלבים.

ריכזנו מדריך לכמה מהתנהגויות הנפוצות ביותר של כלבים ומה משמעותם וכיצד להיתקל בהם

מדריך זה לס התנהגות כלב טרנג 'תעזור לך להבין טוב יותר ולתקשר עם חיית המחמד שלך. הסיבה הנפוצה ביותר לפנות לייעוץ שלנו במרפאת חיות המחמד של ג'קסונוויל היא כאשר הכלב שלך מתחיל או מתחיל להפגין התנהגויות אלה.

לא משנה אם התנהגות הכלב שלך תקינה או לא והוא במצב בריאותי טוב

שינויים התנהגותיים פתאומיים עשויים להצביע על כך שהגור שלך חווה מתח או חרדה. רבות מההתנהגויות הללו נגרמות על ידי חסרים תזונתיים, ולכן הערכה מחודשת של תזונת הכלב והוספת תוספי תזונה או פינוקים בריאים עשירים בחלבון עשויה להיות דרך טובה למנוע בעיות אלו. אם אתה מבחין באחת ההתנהגויות המוזרות הבאות אצל הכלב שלך הם יכולים לשלוח לך איתות שמשהו לא בסדר ואתה יכול לנקוט צעדים כדי למנוע מהבעיה להחמיר.

ניתן להתייחס להתנהגויות המוזרות של כלבים לפחדים שהשתרשו בחודשים הראשונים לחייו של הגור

אומרת הווטרינרית ד"ר סופיה ין, מחברת הספר "התנהגות כמו כלבך מתנהגת. כלבים יכולים להפגין מספר התנהגויות כאשר הם סובלים מכאבים, כגון התנשפות, הסתרות, יבבות, יבבות וחוסר מנוחה. הם יכולים גם להציץ במבטים קשים ולא מהבהבים, שלפעמים קדמה להם התנהגות תוקפנית.

הבעיה

היא שהתנהגות מסוג זה עלולה לפגוע בכלבך אם היא מגרדת את עצמה גולמית. כדי למנוע התנהגות זו בכלב, התעלם ממנה או נסה זאת עם צעצועים או פינוקים. אם אתה רואה סימנים למבט קשה ולא ממצמץ שעשוי להקדים התנהגות תוקפנית אצל כלבך, דבר עם מאמן או מדען התנהגות של בעלי חיים.

כמה כלבים חרדים ואובססיביים מפתחים התנהגויות הכרוכות בציד זנב מוגזם. ציד הזנב עשוי להצביע על בעיה רפואית או התנהגותית של הכלב. הקפצה היא התנהגות טבעית אצל כלבים מסוימים, אך יכולה להיות גם הרגל בעייתי.

זה לא שהכלבים שלנו הופכים לחרדים או לא נוחים

אלא שהתסמינים שלהם הופכים כל כך חזקים שהם מחפשים עזרה על ידי כך שהם תופסים את תשומת ליבנו או מרגיעים את עצמם באמצעות התנהגויות מוזרות כמנגנון התמודדות. עבור כלבים מסוימים ניתן ללמוד התנהגות זו, במיוחד אם הם מרותקים לכלוב או לכלבייה קטנה מכדי לזוז. כך או כך, כאשר החרדה מתבטאת בהתנהגויות אלה, הבעלים עשויים להרגיש שאין להם ברירה אלא לנטוש את כלבם ולהרדים אותו.

אם אתה מרגיש שחרדתו או התנהגותו החריגה של כלבך יוצאת מכלל שליטה

הגיע הזמן להתייעץ עם מטפל התנהגותי. איש מקצוע יכול לסייע לאילוף התנהגות כלבים, לא משנה עד כמה המחלה חמורה או קלה. לטווח קצר, זיהוי התנהגות המאותת חרדה אצל הכלב שלך וזיהוי מה מעורר אותה יכולה לסייע לבעלי כלבים לבצע שינויים בבית הכלבים כדי להפוך את החיים לקלים ורגועים יותר

אפשר לזהות סימנים של התנהגות תוקפנית או הרסנית

בכלבים לפני שהיא מתרחשת. אם אינך רוצה להיתפס כשדה קרב, תוכל להצטייד בקרבת מצלמת חיית מחמד בכדי לעקוב אחר התנהגותו של כלבך כשהוא לבד. רמזים פשוטים כמו "ישיבה" יכולים ללמד את כלבך שרצוי ללטף אותו התנהגות.

הליכה

היא אחת מהתנהגויות הכלבים המוזרות ביותר שירשו כלבים רבים מאבותיהם. נראה כי רבות מההתנהגויות המוזרות שאנו רואים אצל כלבינו הן קשורות ושאריות של אבותינו, אלפי שנים לפני שהיינו כיפות מכוסה. הראשון שאומר את זה הוא שהעברת האוכל שלהם ממקור המזון שלהם למיקום הצ'ואו היא התנהגות שארית של אבותיהם הפראיים שחיו, צדו ואכלו בחבילות.

יללה

היא אכן התנהגות עתיקת יומין שנמשכת כיום בכלבים מבויתים. לכלבים זה בגלל שרוב הווטרינרים מאמינים שאכילת דשא היא התנהגות רגילה ולא מזיקה. התנהגות זו היא טבעית עבור חיות מחמד שלא חוו מספיק חוויות חיוביות עם כלבים אחרים ורגישות לזמן הסוציאליזציה בין שלושה שבועות לשלושה חודשים. חוקרים מאוניברסיטת הלסינקי בפינלנד שאלו בעלי כלבים אם תינוקות הפרווה שלהם הראו סימנים של שבע התנהגויות חרדות שונות, כולל רגישות לרעש, חרדה, חרדת שטח, גודל, חוסר תשומת לב, אימפולסיביות, כפיה, הפרדה והתנהגויות תוקפנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *